YİĞİDİM ASLANIM BURDA YATIYOR.....





Kan ağlıyor içim,kan ağlıyor yüreğim,kan ağlıyor ANADOLU....Analar,babalar,bacılar,nişanlılar,eşler,evlatlar kan ağlıyor.Yine şehid oldu 8 tane dağ gibi yiğit asker.Umutlarını,hasretlerini,sevgilerini bir çeyiz bohçası gibi geride bırakarak gittiler.Okuyamıyor ve izleyemiyorum haberleri.Boğazıma bir yumruk takılıyor,kalbimi sanki biri avucuna almış sıkıyor.İki ciğerim birbirine yapışıyor sanki,nefesim kesiliyor ,ayaklarımın bağı çözülüyor,içim daralıyor.
 Önceden süre gelen bir gelenek gibi ,Çanakkale'de,Sarıkamış'da,Sakarya'da,Urfa'da,Antap'de ve yurdun dörtbir köşesindekanlarıyla bu vatan toprağını sulayan askerler gibi ,toprak kana doymuyor sanki...
Bir millet böyle kurtulmuş,bir vatan böyle kurulmuştu zamanındada.Anlaşılan yine ,yeni bir geçiş dönemidir yaşanan belkide.Soyu ,ecdadı kahraman olanbir milletin torunları yine o vatan uğruna canlarını vermekte,
Bu topraklar üzerinde her dinden,her dilden ,her renkten insanların kardeş gibi bir bütün halinde yaşaması bazılarının işine gelmiyor belkide.Birilerine batıyor ki bu askerin karakoluna gidip,burnunun dibine girip şehid edecek kadar gözünü döndürüyorlar insanın.
Benim kardeşim de şu an asker.Hatta Şırnak'da sınırda askerlik yapan arkadaşım var.Annem diyordu ki bundan 7 ay evvel 24 asker şehit düştüğünde"Gitsin istemiyorum askere"gözlerinden yaşlar boşanırken...Aslında kader belli.Nerde ,ne zaman ,nasıl ,hangi saatte öleceğimiz...Elden birşey gelmez.Yazılan olur ,vade dolar,rızk biter.Yeryüzünde senin payına düşen ne bir nefes,ne bir damla su,ne adım atacak yer ,nede bir lokma kalmazmış.Kimi lağım çukurundan çıkarılır linç edilir,kimi şehitlik makamına erişir acı çekmeden Kabrine cennetten bir kapı açılır ,makamını seyrettiği.
Herkes yine galeyanda.Eline bir tüfek versen herkes koşacak sınırlara,karakollara...Uzun sürmeyen bir süreç,bir iki gün sonra normale dönen hayatlar...
Bu yurdum insanının bir kısmının yaşadıkları.Bir kısmı ise sanki uzaydan gelmiş...Kafeler yine tıklım tıklım dolu..Genç kızler ve erkekler "hangimiz daha CIKS ız "modunda .(anlamını anlamadığım bir kelime HAVALI demek herhalde)
 Yazarım ama yazmak istemiyorum.Açtırma kutuyu ,söyletme kötüyü mukabilinden.Anlayan ne demek istediğimi konunun nereye gideceğini anladı zaten .

Öyle bozdular ki bizi ,hani şimdilerde market raflarında satılan peynirimsi yoğurtlar var ya ayne öyle olduk.Ne tam yoğurt olabildik,ne de peynir kalabildik.İkisinin ortasındayız şu an.Bir büyüğün dediği gibi"NE TAM OSMANLIYIZ NE DE BATILI.ARADA BİRYERDE KALDIK.KENDİMİZİ BULAMIYORUZ.

İnanıyorum ki birgün silkinip uyanırsak ve kendimizi bulursak,herşey muhteşem olacak ...(Muhteşem yüzyıl gibi olmasın da..)

Kalın sağlıcakla    ASPAVA

KIRMIZILARMI GİYDİN BUGÜN MEHMEDİM
DÜĞÜNÜN MÜ VAR BU KALABALIK TOPLANMIŞ
SOKAKLARDA ,CADDELERDE BEYAZ AYYILDIZ
 NİŞANLIN GELİNLİĞİ SANDIĞA KALDIRMIŞ...

..    

posted under |

0 yorum:

Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

BENCE......

İLK ÖNCE BENİ YAZMAYA YÜREKLENDİREN ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.(O KENDİNİ BİLİR:) YAZILAR TAMAMEN BANA AİT.HERHANGİ BİR GAZETE YADA KİTAPTAN ALINMA DEĞİL.O AN KONU İLE İLGİLİ DÜMDÜZ AKTARDIĞIM YAZILAR.TAMAMEN KENDİ ÖZGÜN DÜŞÜNCELERİM.UZUN ZAMANDIR YAZMIYORDUM .ELİMDEN GELDİĞİNCE,VAKTİM OLDUKÇA EN AZINDAN AYDA 1 TANE YAZMAK İSTİYORUM. OKUYANLAR,TAKİP EDENLER,TESADÜFEN BULANLAR YORUMLARINIZI BEKLİYORUM . SAĞLIKLA KALIN ..ASPAVA..............
İZİN ALINMADAN YAYINLANMAMASI VE PAYLAŞILMAMASI RİCA OLUNUR. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bu Blogda Ara

PAYLAŞ

Followers

    Twitter


Recent Comments