RAMAZAN BİTTİ, BAYRAMDA.......

Bir ay öncesini düşünüyorum.Arkadaşlarla konuştuklarımız:
  -Ağustos 1 Ramazan
  -Sıcaklarda nasıl oruç tutarız bilmem
  -Günlerde uzun....
  -Allah kolaylık verir inşaallah.....

Bitti bile Ramazan.Sıcaktı,günler uzundu derken kuş misali uçtu,gitti.Kendimizi kurtarabilmek adına neler yaptık,kaç açın doymasına vesile olduk,nekadar dua ettik,ne kadar af diledik...
Yoksa 5-6 çeşit yemek hazırlayıp,1-2 gün sonra hepsini çöpe mi attık?Orucu ve sıcağı bahane ederek,en ufak şeye sinirlenip sağa sola saldırdıkmı susmanın bile ibadet sayıldığı bu ayda..
Ne acıdır ki oruç tuttuğumuzu zannederken aç mı kaldık,dua ettiğimizi zannederken kalbimizi işin içine katmayıp sadece ağızımız mı yoruldu?

Neyse,aklıma geldi bunlar.Bir çırpıda yazıverdim...
 
Bayram geçti ama aklımda kalan görüntülerden bahsetmek istiyorum biraz.Çarşının o kalabalığı,hengamesi,gürültüsü kaldı en çok aklımda.Hoş bir gün çıktıktan sonra birdaha çıkmamaya karar verdim.Anlayamadığım ne biliyormusunuz,insanların sanki üstlerine giyecek hiçbirşeyleri yokmuş gibi pazarlara,dükkanlara saldırmaları.Daha dün siz demiyormuydunuz,para yok ,yiyecek ekmek yok diye.Şimdi ise herkes mağazalarda,en güzeli benim ki olsun,hatta son moda olan benim olsun.Sonra herkesin üstünde aynı şey.Yardım kururmu dağıtmış gibi. Halbuki dolapları biraz karıştırsak bir kere giyip bir kenara bıraktığımız bir çok giysinin olduğunu görürüz.Aaaaaa ama olmaz ki,onlar giyilmezki..Niye?E modası geçti...

“Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler.” Oscar Wilde söylemiş bu sözü ben de çok  severim.Çünkü bu güne kadar modayı takip etmek gibi bir derdim olmadı.Neyi yakıştırdıysam kendime onu giydim.Eskiden yapardım.Görürdüm ,beğenirdim alırdım hemen.Eve gelince de dolapta beklerdi giyilmek için.Müsriflikten başka birşey değilmiş diye düşünüyorum şimdi.O parayı sadaka olarak verseydim ,sevap kazanırdım hiç değilse..
Şimdilerde ise almak istediğim şeyi 40 kere düşünüyorum."İhtiyacım var mı,gerçekten lazım mı?"diye.Bir şey aldıktan sonra da dolabıma gidip 2-3 aydır hiç giyilmemiş eşyaları toplayıp,yıkayıp başkalarına veriyorum.Bu beni çok ama çok mutlu ediyor inanın.
Birde şöyle tipler var.Aynı giysiden dolabında 2-3 tane var.Fakat kıyıpta kimseye vermezler o fazlaları.Niye?Lazım olur,yedekte kalsın birgün giyerim...Aslında o giysiyi kesin 2 aydır üstüne giymemiştir ama olsun,dursun ...
Sadece Ramazan ayı değil iyilik ayı...Biz Müslüman bir milletiz.Müsriflik,hele ki cimrilik bize hiç yakışmaz.
    Şimdi hemen kalkın ...Dolabın kapaklarını açın.2-3 aydır hiç ellenmemiş,hatta katı bile bozulmamış temiz giysilerinizi koyun bir poşete(hiişşşt ayırmak yok),muhakkak tanıdıklarınız vardır.Yada muhtaçlara yardım eden insanlar vardır çevdenizde ve ya yokmu merdivenleri silen kadın....O poşeti içindekileri düşünmeden verin.ALLAH RIZASI için verin.Siz verin,yerine yenisi mutlaka ve mutlaka geliyor.Giysilerinizin ulaştığı insanların mutluluğunu hayal edin,o gülümsemeyi gözlerinizin önüne getirin.O sırada kalbinizdeki,ruhunuzdaki rahatlamayı da hissedin......DURMAYIN HADİİİİİ...  

posted under |

0 yorum:

Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

BENCE......

İLK ÖNCE BENİ YAZMAYA YÜREKLENDİREN ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.(O KENDİNİ BİLİR:) YAZILAR TAMAMEN BANA AİT.HERHANGİ BİR GAZETE YADA KİTAPTAN ALINMA DEĞİL.O AN KONU İLE İLGİLİ DÜMDÜZ AKTARDIĞIM YAZILAR.TAMAMEN KENDİ ÖZGÜN DÜŞÜNCELERİM.UZUN ZAMANDIR YAZMIYORDUM .ELİMDEN GELDİĞİNCE,VAKTİM OLDUKÇA EN AZINDAN AYDA 1 TANE YAZMAK İSTİYORUM. OKUYANLAR,TAKİP EDENLER,TESADÜFEN BULANLAR YORUMLARINIZI BEKLİYORUM . SAĞLIKLA KALIN ..ASPAVA..............
İZİN ALINMADAN YAYINLANMAMASI VE PAYLAŞILMAMASI RİCA OLUNUR. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bu Blogda Ara

PAYLAŞ

Followers

    Twitter


Recent Comments